Er du rå på transport og logistikk?

Vi søker nå en ny kollega som skal ha det overordnede ansvaret for daglig drift av transport og logistikk. Vi ser etter deg som er en tydelig leder, setter rammer og tar ansvar. Du vil spille en viktig rolle i å sikre god flyt inn og ut av våre anlegg og til våre samarbeidspartnere, og optimalisere transporten av våre avfallsfraksjoner: matavfall, slam, forurensede masser og returtre/flis. Du har stor interesse for transport og logistikk som fagfelt, er sterk på analyse av data og, gjør forbedringer der det er mulig. I denne rollen vil du bidra direkte til Lindums mål om å transformere avfall til verdifulle ressurser og støtte det grønne skiftet.

Rollen vil rapportere til Direktør for kommersiell enhet, og inngår i virksomhetsområdets ledergruppe. Du vil også ha personalansvar for logistikkteamet

Eksempler på oppgaver

  • Sikre god daglig drift av transport og logistikk for hele selskapet, inkludert budsjettansvar og personalansvar.
  • Utstrakt kontakt med kunder, transportører og leverandører.
  • Sikre jevnlig revisjon av transportørene vi benytter
  • Samarbeide tverrfaglig med kollegaer om drift av våre kontrakter og kommersielt med våre leverandører
  • Sørge for at Lindums transportløsninger er miljømessig konkurransedyktige og lønnsomme.
  • HMS og kvalitetsansvar for transport og logistikk.
  • Rapportering til styringsgrupper, konsernledergruppe og styre

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning på minimum bachelornivå innen transport og logistikk. Relevant erfaring kan erstatte formell kompetanse.
  • Relevant og tung erfaring og kompetanse innen operative transportløsninger og forhandlinger med transportører og kunder.
  • Sterk på arbeid med analyse av data.
  • Lagspiller og relasjonsbygger med god evne til å kommunisere på tvers av organisasjonen.
  • Forretningsorientert med et ønske om å bidra til kontinuerlig forbedring av kommersielle resultater.
  • Behersker norsk og engelsk, skriftlig og muntlig.