Derfor trives kundene hos Lindum

Vi i Lindum er helt avhengig av gode samarbeid og kundeforhold for å gi avfall nye muligheter og ikke minst løse morgendagens avfallsutfordringer. I mai 2025 gjennomførte vi derfor en kundeundersøkelse for å kartlegge hva kundene faktisk mener om oss. Resultatene gjør oss stolte og gir oss motivasjon til å bli enda bedre. 

Lindum

Derfor gjennomførte vi kundeundersøkelsen

Sammen med kundene våre jobber vi for en sirkulærøkonomi som faktisk fungerer og som gir resultater for samfunnet vårt. Det krever et kollektivt samarbeid for å få det til, derfor er vi helt avhengige av gode samarbeidspartnere og lojale kunder. I mai 2025 gjennomførte vi en digital kundeundersøkelse gjennom Responsanalyse for å høre direkte fra kundene: hva fungerer, og hvor kan vi bli bedre?  

Målet med undersøkelsen var å få innsikt i hvordan kundene opplever Lindum på noen av våre viktigste områder: produkt, service, pris og kommunikasjon. Vi var spente! Ville resultatene vise at vi faktisk lever opp til kjerneverdine våre - troverdighet, nyskapning og kunnskap?  

Kundene er ikke bare fornøyde med oss, de heier på oss

Så, hva er det kundene sier om oss? Resultatene viser at vi har en totalscore på 4,5 av 5 i kundetilfredshet. Undersøkelsen viser at vi har hele 85% ambassadørandel, noe som er svært høyt uavhengig av bransje. Noe som vil si at kundene ikke bare er fornøyde med oss – de heier på oss. Dette viser at vi har gode og lojale kunder som verdsetter kompetansen vår og menneskene bak tjenestene.  

 “Det er hyggelig å være kunde hos Lindum” er en tilbakemelding som traff oss rett i hjertet. Undersøkelsen viser at vi scorer høyt på service, kompetanse og relasjon. Flere trekker frem at det er de ansatte i Lindum som gjør den store forskjellen. Det er spesielt gledelig, fordi vi har jobbet hardt med disse områdene og noe vi vil jobbe for å styrke ytterligere. 

Mange av kundene opplever at Lindum:  
  • Leverer kvalitet til avtalt tid og pris
  • Har dyktige ansatte med høy faglig kompetanse
  • Gir personlig veiledning og god oppfølging
  • Er tilgjengelige og løsningsorienterte  

Gode kundeforhold er nøkkelen i arbeidet vårt med å løse avfallsrelaterte utfordringer i samfunnet slik at Norge og kundene våre kan nå klimamålene sine.  

Hva betyr dette for oss?

Resultatene gir oss en bekreftelse på at vi er på rett vei. De viser at vi leverer i tråd med kjerneverdiene våre og ikke minst gir det oss motivasjon til å fortsette å utvikle oss, sammen med kundene våre.  

Gode kundeforhold betyr mye for oss. Fornøyde kunder gir oss muligheten til å finne nye og smarte metoder for å løse morgendagens avfallsutfordringer.  

Veien videre

Selv om resultatene viser at vi leverer svært godt på mange områder, skal vi ikke lene oss tilbake av den grunn. Vi skal fortsette å videreutvikle oss, styrke kundedialogen og forbedre tjenestene våre. Vi skal gjøre prosessene våre enda smidigere, knytte tettere bånd med kundene og tiltrekke oss enda flere spennende samarbeid.  

Sammen med kundene våre skal vi fortsette å gjøre Norge mer miljøvennlig ved å gi avfall nye muligheter og tilby løsninger som kundene våre trenger - nå og i fremtiden.  

Tusen takk til alle som deltok i undersøkelsen. Dere gir oss verdifull innsikt og hjelper oss med å bli bedre, nå og i fremtiden.